Malcom

Malcom

torsdag 29. oktober 2009

Tre glass vin og på en snurr

 
Siden vi kom hit har det bitt minimalt med alkohol inntak. Det er for det meste på Sabang vi har hatt gleden av å nyte noen øl.
Men i går fant vi en italiensk restaurant som til vår store forbauselse serverte øl, vin og noen drinker.
Grunnen til at det ikke serveres alkohol her i Aceh er at det er et av verdens strengeste muslimske steder.
Koranen sier at alkohol både representerer noe vondt og noe godt, men at 'det vonde veier tyngre enn det gode. Det gjelder uansett mengden du bruker. Koranen sier også at alkohol er i fra Satan.

For min del klarte jeg jo ikke å motstå fristelsen av et glass vin.
Og et glass ble fort til tre, ja og da hadde jammen Bakken-jinta fått nok.
Fnisete dro vi med taxi hjem til hotellet, uten noen bekymringer for å bli straffet.
Og jammen var det godt med vin!!!
Vi må jo også gå tildekket her... så jeg har måtte invistere i mere klær enn jeg hadde i kofferten min.... Her er et av de "flotte" antrekkene jeg har måtte invistere i....
Disse klærne blir ikke med hjem for å si det sånn!!

2 kommentarer:

stjernvangs sa...

Jammen er jeg enig i at alkohol er fra Satan! hihihi...
Og alt kler den smukke vet du :)

Leni sa...

synes du var fin jeg=)