Malcom

Malcom

mandag 5. oktober 2009

Hasardiøs kjøring i Kuala Lumpur!!!


Vi har virkelig vært med på en virkelig minnerik taxitur i dag. Vi hyret en taxi fordi vi hadde så mye og tung bagasje, som skulle kjøre oss til buss stasjonen slik at vi skulle komme oss til flystasjonen.
.
Eli satt bak sjåføren, og hadde dermed muligheten til å se fremover, og se hvilken farer som eventuelt skulle dukke opp, mens jeg satt bak passasjer setet med en kjempe koffert foran men og så ingen verdens ting.
.
Sjåføren spør oss gjentatte ganger om han ikke skulle kjøre oss til flyplassen, men vi takket høflig nei. Dette med bakgrunn i at det var langt og ville bli dyrt, samtidig som det var billig og enkelt å ta bussen.
.
Han spurte i stedet om det var greit at vi fylte bensin på turen, - ja, selvfølgelig. Og etter langt om lenge kom vi frem til ei bensin pumpe.
Eli og jeg hadde jo da selvfølgelig i lengre tid trodd vi skulle bli bortført….
.
Etter å ha fylt på “kenguru” bensin raser vi videre. Igjen i motsatt retning av hva vi tror er riktig.
Tror Eli og jeg er omtrent like bekymret, der vi sitter baki en gammel og skranglete taxi som kjører i lynets hastighet, med en sjåfør som hodet snurrer rundt på. Samtidig spør han oss “ Are you happy?” Vi sluntrer frem et forsiktig “Yes”…….
.
I tillegg, (dette var faktisk ikke sjåførens skyld) kjører vi siden av en buss, og plutselig dukker det opp en moped mitt i mellom. Det var selvfølgelig ikke plass til denne mopeden som utfordret kjøretøy som var langt større.
“Å gud” bryter jeg ut da jeg oppdager at mopeden faktisk blir klemt mellom bussen og bilen… jeg ser styret på mopeden blir “slengt” mellom bussen og bilen. Jeg ser for meg senarioer med krasj og blod. Men utrolig nok klarer mopedisten å stoppe mopeden slik at det til slutt gikk bra!! PHU!!
.
Fortsatt i feil retning av hva vi tror er riktig, og en fart som gjør at vi blir uvel av det, en sjåfør som gir full gass og brå bremser om hverandre er vi noe usikre på hvordan dette vil ende. Vi er enige om at hvis vi ikke lir bilsjuke av denne turen blir vi det aldri!!
Takk og lov, så ser plutselig Eli et skilt der det står “bus station” Jippi!! Vi ble vanvittig glade for å se det skiltet!! Det var ufattelig godt å komme ut av denne taxien og sette beina på trygg jord!

Ingen kommentarer: