Malcom

Malcom

mandag 3. august 2009

Mat...

Jeg er så alt for glad i mat…


Av og til tar jeg meg selv i å være skrekkelig lik bikkja mi, det eneste vi tenker på er mat, mat og atter mat…
Forskjellen er at han går her med nesa til værs og snuser etter mat og andre søtsaker, mens jeg titter innom kjøleskapet, matskuffen og matskapet gjentetta ganger i løpet av kun kort tid!


Mat er stas… å handle den, tilbrede den og selvfølgelig å spise den.
Jeg liker å drive på kjøkkenet og pusle med maten… prøve ut forskjellige oppskrifter, lære av mine feil, og i ny å ne klare å lage noe knakende god mat:)





Ensom kokk!!

Men det jeg HATER, er å spise denne maten alene… fy filler`n så kjedelig!



En stakkarslig ensom asjett....

Etter å ha brukt laaaang tid på å tilbrede god mat, setter jeg meg ensom på en kjøkkenstol med to katter flaksende rundt meg (irriterende nok i seg selv), en hund som sitter med dødyrøyne og håper det skal falle ned noen smuler mens sikla renn (æsj….)



God plass til selskap...


Ja da savner jeg virkelig en menneske-venn og spise denne maten sammen med….
Det ender alltid med at jeg sluker maten, (for det er jo såååå kjedelig og sitte ved dette bordet mutters alene…) og dermed går glipp av hele smaksopplevelsen…

.
Konklusjonen blir da at jeg kunne spart meg for pengene det kostet å kjøpe maten, sparte meg for tida det tar å lage maten…
Og liksågodt kjøpt brun lapskaus på boks!!
Velbekomme…..


5 kommentarer:

Gerd Helene sa...

Så bra skrevet Lene. Kjenner meg godt igjen, veldig stusselig å spise alene. men forskjellen på deg og meg er at jeg ikke bruker særlig lang tid på å lage maten....

Anonym sa...

jammen har du det fint lene.... åå, det første måltidet du har der ser ut som den jeg har som favoritt =)

Spise alene.... uff, jeg vet alt om det...


Kim

tomChr sa...

Veldig bra skrevet og illustrert :)

Se det positive i det :)
Når du ber et "kjæresteemne" på mat kommer han til å bli så imponert over kokkekunnskapene dine og tenke: Dette er dama si som kan lage mat :)

Uansett, stå på! Alt ordner seg for snille jenter :)

stjernvangs sa...

Haha! Jeg kommer gjerne og hjelper deg å spise opp maten altså, men det var kanskje ikke det du tenkte på?
Jeg syns nemlig du alltid lager god mat og ikke bare "i ny og ne" :)

Na sa...

Supert skrevet og illustrert dette :) hehe rene slagskampanjen.. fortsetter du slik så blir nok itte du etan aleine så lenge tæll ;)