Malcom

Malcom

lørdag 8. oktober 2011

Dårlig start på dagen......

Haff.... vi arvet tidligere en sovesofa av bestefaren min som vi ville pusse opp i litt mer hytte stil enn den allerede var, og bruke på hytta. (Det skal sies at sofan var forferdelig stygg da vi hentet den....En lakkert furu sofa med gyselige puter)

Jeg har brukt utallige timer på å fjerne lakken, slik at jeg skulle få malt den svar og pusse den i kantene slik at den skulle se aldringsmalt ut. (Jeg fikk til og med lurt med meg P til å bidra med malingsfjerner på lakken... noe som forøvrig ikke funket, for det er nok en skikkelg kvalitets lakk.... Nå høres det kanskje ut som om P ikke bidrar stort, det gjør han absolutt, men ikke på sånne type prosjekter. Han har vel i grunn fått beskjed om at han er for braskete.... hehe)

Det skal sies at jeg bruker laaaangt lengre tid på slike prosjekter enn jeg vanligvis gjør. Kroppen krever stadig pauser! Den sier hele tiden i fra at -ja, du har en fampete kropp og den tåler ikke det den vanligvis gjør. Helvete også!!! (vanskelig å godta....)

Etter utallige timer med pussing & maling (og pauser) trodde jeg alle sofa delene var ferdige i går. Da tok jeg den siste pussen og flekket på litt maling der det trengtes.

Så i dag tidlig gikk jeg fornøyd ned i garasjen for å se på sluttresultatet. Det var da helvete brakte løs! På under et sekund gikk humøret mitt fra å være strålende til å bli skikkelig dritt!

De stedene jeg flekket på maling i går, var veeeeldig synlige i dag.... Filler`n!!
Jeg ville prøve og gjøre noe med det, slik at jeg tok malingsrulla og skulle rulle forsiktig på litt maling. Og hva skjer da... jo malingsrulla har størkne og legger fra seg en dært med maling her og der! Takk for det!!!
Så jeg løper og finner malingskosten for å dra det utover, men jammen hadde den størkna den også......
Til slutt finner jeg en klut og tørker av malinga.
Motgangen gjør meg så sur at jeg smeller igjen garasjeporten og går opp igjen.
Til dundass med hele sofan!!!

Det som er noe dritt er at jeg kan egentlig ikke gi opp for mamma har brukt såå mange timer på å trekke om putene som hører til sofan....  Så nå sitt jeg inne på min egen sofa og irriterer meg så jeg har fått vondt i hode ! Møkkasofa.......

Det finnes ET lite håp...... og det er hvis malingen der jeg flekket på ikke er helt tør..... og at flekkingen blir mindre synlig når det tørker helt....( etter all sannsynelighet er malinga tør når den har tørket i et døgn men......)

Ingen kommentarer: